Over mij

Mijn foto

Mijn naam is Nicole, ik ben 25 jaar en woon in Zwolle samen met mijn hond Laika.
Ik vind verschillende stijlen leuk, en dat zul je ook terug vinden in mijn blog.

Heeft u geen blog maar wel Facebook, voeg mij gerust toe ook daar kunt u mijn creaties vinden op https://facebook.com/nicoles.creaties

Ik vind het ontzettend leuk dat je mijn blog bezoekt en zou het nog leuker vinden als je een berichtje achterlaat of volger wordt van mijn blog.
Het kan zijn dat je het venster voor de volgers niet kan zien, om alsnog volger moet er een andere browser gebruikt worden als Internet Explorer. Denk hierbij aan Google Chrome of Mozilla Firefox, die geven geen foutmeldingen.
Veel plezier op mijn blog!
Lieve groeten Nicole
 
 

woensdag 20 november 2013

Project BOEK!

Hallo Allemaal,

Het is al weer even geleden dat ik hier een creatie heb geplaatst.
Ik was de afgelopen tijd erg druk voor school, daar kreeg ik een opdracht om een presentatie te houden. Mijn presentatie moest gaan over mijn Herstelverhaal. Nou dat was niet zo moeilijk. Ik heb er voor gekozen om een boek te maken, waar ik spulletjes had ingestopt die bijdroegen aan mijn verhaal.

Voor de basis heb ik een houtenkoffer gebruikt, die ik ooit eens als bouwpakketje had gekocht. Echter deed ik niets meer met het koffertje en was het ideaal voor mijn boek. De schanieren, de slotjes en het handvat heb ik er af gehaald. en op de boven en onderkant heb ik twee platen gemaakt en die er op gelijmd, zodat er een kaft ontstond.

Als eerste heb ik alles in de gesso gezet omdat de basis al beplakt was met decopatch en ik dit niet meer terug wilde zien. nadat ik het boek in de gesso heb gezet heb ik de randen voorzien met gipsbandtape. op de boven- en onderkant en de rug van het boek heb ik verschillende motieven Mask art van Dutch Doobadoo gebruikt en een sjabloon van Joy! Ik heb de motieven met behulp van modeleerpasta aangebracht. daarna heb ik alles bewerkt met Pan pastels. Ik had eerst een strook zwart gedaan en in het middenstuk licht grijs. Na dat ik alles had gekleurd was ik nog niet tevreden en heb het geheel donkerder gemaakt. Uiteindelijk nog een aantal motieven extra toegevoegd.
Alles afgespoten met fixeerspray.

De roosjes heb ik gemaakt van de bekende Noor! mallen. Ik heb ze met Magenta shade en Zwarte panpastels op kleur gebracht. De gebruikte takjes zijn van Marianne Design. evenals de vlinders.
Daarnaast zijn de letters van mijn naam ook met Magenta Shade op kleur gebracht.
De boeddha heb ik gemaakt van klei en eveneens met zwarte pan pastel op kleur gebracht.






De binnenkant van het boek heb ik beplakt met Decopatch!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.




4 opmerkingen:

  1. Hoi Nicole,

    Hier kan ik 'm nóg beter zien en wat is-ie schitterend geworden!!!Het is een knap stukje werk!!!
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit prachtig gemaakt. Schitterende gewoon. Mooie kleuren, prachtige details.
    Heel gaaf.
    fijn weekend.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat Leuk dat je even komt kijken bij mijn creaties,
Ik vind het erg leuk om jullie reacties te lezen.
Bedankt voor je berichtje.
Liefs Nicole